Гуртки та соціально-психологічна служба ліцею
З метою належної організації роботи гуртків в закладі освіти, що спрямовані на розвиток здібностей та обдарувань здобувачів освіти, задоволення їх інтересів та потреб в ДНЗ “Корсунь-Шевченківський професійний ліцей” працюють гуртки:
Народної пісні «Джерело» –
Художній культурі, особливо народній пісні, належить величезна роль у формуванні духовної культури особистості. Пісня – це дзеркало душі народу та його долі, що проявляється в чудовому поєднанні слова і музики.
Пісенна народна творчість бере початок ще з дохристиянського періоду з календарно-обрядових пісень. Духовне життя людей знаходило відображення у народній творчості: в піснях обрядових, побутових, ліричних.
Як найдорогоцінніший скарб, що підтримував душу українця протягом всього життя, пісні передавалися у спадок із покоління в покоління.
Багатовікова історія, календарні традиції з їх пісенним наповненням та емоційно естетичним багатством ствердили самобутній національний дух українського народу, протистояли силам, які протягом століть намагалися зруйнувати його єдність.
Українська народна пісенна культура має винятковий виховний вплив на формування здобувачів освіти. У сучасному суспільстві спостерігається ігнорування української пісенної культури. Народна пісня зникає з громадського життя, побуту сучасних родин. Сучасні діти та молодь виростає поза впливом цього виду народного мистецтва й не відчуває на собі його життєтворчої сили.
Саме тому програма гуртка української народної пісні враховує підвищений інтерес здобувачів освіти до українського пісенного фольклору. Вивчення і пропаганда пісенної спадщини українського народу програмою передбачається здійснювати не епізодично, а через систему, що забезпечує поетапне підключення гуртківців до пізнавальної, пошукової і творчої діяльності.
Гурток вокально-естрадного співу –
Програма роботи колективу естрадно-вокальної пісні є надзвичайно актуальною, оскільки сучасна естрадна пісня стала найпопулярнішим музичним жанром. Під час занять у колективі здобувачі освіти отримують необхідні знання у галузі світової та української культури, акторські навички та навички вільного спілкування з аудиторією, уміння досконало володіти голосовим апаратом.
Гурток “Територія успіху”
Метою й основним змістом роботи гуртка «Територія успіху» є становлення молоді в дусі широкої соціальної комунікабельності, інтелігентного і відповідального ставлення кожного до самого себе, до людей, до навколишнього середовища, до природи. Діяльність гуртка спрямована на створення умов для реалізації інтересів і життєвоважливих потреб молоді, їх повної самореалізації. Провідна ідея роботи гуртка – допомога, або принцип «допомога самодопомозі». Суть його – підтримати, обнадіяти і стимулювати підлітків, юнаків і дівчат на розвиток їхніх власних сил, конструктивну діяльність, використання усіх потенційних резервів.
Завдання гуртка – вироблення потреби щодо самовдосконалення молоді як особистості, формування їхніх організаторських здібностей, соціальної зрілості через розвиток пізнавальних та соціальних інтересів, захоплення улюбленою справою, виховання вміння спілкуватись, жити в колективі цікавим творчим життям.
Функції гуртка: соціально-педагогічна допомога, соціально-педагогічна профілактика, корекція соціальної поведінки і самопочуття молодої людини, комунікативна, ціннісно-орієнтаційна, рекреаційна. Рекреаційна функція спрямована на зняття навчальної перевтоми, відтворення фізичних, інтелектуальних, емоційних сил молодої людини; на зміцнення здоров’я шляхом проведення ігрових, оздоровчих, культурно-масових, туристично-екскурсійних занять і пов’язана з отриманням насолоди від відпочинку, неформальним спілкуванням. Рекреаційний потенціал гуртка реалізується через можливість змін видів діяльності: спілкування з іншими, змагання, мистецтво, фізичні навантаження, інтелектуальні заходи.
Заняття гуртка – це жива, відверта розмова, дискусії, практикуми, організаційно-діяльнісні і рольові ігри, тренінги, поїздки і походи рідним краєм, цікаві зустрічі, масові заходи, квести, фізкультурно-спортивні заходи тощо. Широко використовуються ігрові моменти, які сприяють створенню позитивного емоційного фону занять.
–
Гурток “Творча майстерня” –
Декоративно-прикладна творчість – найдавніше мистецтво у світі. Його роль значна не тільки в естетичному вихованні здобувача освіти, але і в духовно-моральному становленні, прилученні до джерел і традицій рідного краю. Занурення у світ культури дозволяє здобувачу освіти освоїти перший щабель до побудови цілісної картини світу. Тому, одним з головних завдань, які стоять перед педагогами декоративно-ужиткової творчості, в умовах позаурочної освіти – є навчання та залучення здобувачів освіти до різних видів мистецтва, до кращих зразків національної культури та розвиток їх творчої уяви і мислення.
Гурток “Футбол” –
Актуальність навчальної програми гуртка “Футбол” викликана тим, що нині молоде покоління веде малорухомий спосіб життя, а уроки фізичної культури не можуть якісно задовольнити потребу в руховій активності учнів. Тому велику роль у розвитку та вдосконаленні фізичних якостей здобувачів освіти у позаурочний час відіграють спортивні гуртки.
Метою навчальної програми є фізичний, інтелектуальний і духовний розвиток учнівської молоді засобами фізкультурно-спортивної діяльності, мотивація юного покоління до збереження власного здоров’я, фізичного розвитку засобами футболу.
Літературний гурток “Перлина слова” –
Програма літературного гуртка спрямована об’єднати навколо себе творчо обдаровану молодь, яка цікавиться поезією та літературною творчістю і прагне працювати в цьому напрямку. Оскільки здобувачі освіти мають бути людьми творчими, тому саме цей гурток допоможе їм краще розкритися.
Одним із головних напрямків роботи літературного гуртка «Перлини слова» є висвітлення історії рідного краю, збереження споконвічних духовних цінностей, традицій, звичаїв і обрядів нашого краю, формування у молодого покоління почуття національної гордості за рідний край, який багатий важливими подіями, колоритними історичними постатями, зразками великої культури, а головне талановитими та працьовитими людьми.
Гурток “Пізнай себе” –
Мета програми: розвиток умінь та навичок ефективного спілкування, конструктивне вираження думок та почуттів; попередження та вирішення конфліктів; формування потреби у самовдосконаленні, адекватне оцінювання себе; допомога здобувачам освіти ефективно соціалізуватися, зорієнтуватися у складному, суперечливому світі, навчитися знаходити вихід з кризових ситуацій.
Завдання: пропаганда здорового способу життя й профілактика шкідливих звичок у гуртківців; формування та розвиток комунікативних навичок; розвиток культури підлітків; формування в підлітків почуття власної цінності, позитивного ставлення до життя, усвідомлення доцільності свого існування; корекція ставлення до себе, до інших, до життя.
Соціально-психологічна служба ліцею
У ДНЗ « Корсунь-Шевченківський професійний ліцей» діє соціально- психологічна служба. У складі служби працює: практичний психолог Гуреля Т.В. та соціальний педагог Прапро С.П.
Психологічна служба в навчальному закладі є складовою частиною системи охорони фізичного і психічного здоров′я учнів і діє з метою виявлення та створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості.
Психологічна служба в навчальному закладі забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчального закладу.
Психологічна служба в навчальному закладі керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним законодавством України, Етичним кодексом психолога.
Психологічна служба навчального закладу тісно працює з органами охорони здоров′я, соціального захисту, сім′ї та молоді, ювенальної превенції, а також із громадськими і благодійними організаціями.
Соціальний педагог – це та людина в навчальному закладі, діяльність якого покликана об’єднати зусилля сім’ї, навчального закладу, громадськості, для надання всебічної допомоги та підтримки в розвитку і вихованні дітей. Діяльність соціального педагога передбачає взаємодію з дітьми, у процесі соціалізації яких виникають різного роду проблеми. Спілкування з такими дітьми вимагає особливого такту і професіоналізму. Успіх дитини в навчальному закладі, виховання соціально активної особистості, яка вміє приймати самостійні рішення – запорука успіху людини в житті.
Основні напрямки роботи соціального педагога:
1. Перевірка відвідування занять учнями.
2. Складання соціального паспорта сімей учнів.
3. Профілактичні бесіди з учнями, які знаходяться на посиленому психолого – педагогічному супроводі та їх батьками.
4. Участь в роботі Ради профілактики, адміністративних нарадах, семінари, педради і т.д.
5. Взаємодія з відповідними службами ( ЦСССДМ, ССД, ювенальна превенція).
6.Допомога у розвитку індивідуальних здібностей учнів.
7.Надання соціально – психологічної допомоги та підтримки учням, батькам.
8.Охорона і захист прав неповнолітніх.
9.Вивчення умов життя і розвитку дітей, планування та аналіз результативності соціально – педагогічної роботи.
10.Соціально – правова просвіта викладачів, учнів і їх батьків, профілактика конфліктів, правопорушень.
11.Проведення благодійних акцій, надання матеріальної, соціальної, педагогічної, консультативної допомоги сім’ям.
12.Виявлення і робота з неблагополучними сім’ями.
13. Вирішення проблем сирітства та опікунства.
14.Організація відпочинку та оздоровлення дітей пільгових категорій у канікулярний період.
Соціальний педагог працює з різними категоріями:
• Малозабезпечені, багатодітні сім’ї;
• Сім’ї, які знаходяться в складних життєвих обставинах;
• Учні, які знаходяться на посиленому психолого – педагогічному супроводі
• Діти – сироти та діти, які позбавлені батьківського піклування
• Діти — інваліди
• Діти, батьки яких працюють за кордоном (або іншому регіоні країни)
• Діти, що мають проблеми в навчанні, труднощі в спілкуванні, адаптації
• Талановиті та обдаровані
Основними видами діяльності практичного психолога є:
- психолого-педагогічна діагностика, виявлення причин, що ускладнюють розвиток та навчання учнів;
- корекція та усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку та поведінці, схильностей до залежностей та правопорушень, формування соціально- корисної життєвої перспективи;
- індивідуальні та групові консультації з учнями, педагогічним колективом, батьками;
- профілактика та попередження конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі.
Інформація до кого із керівників або педагогічних працівників навчального закладу можуть звертатися учні/батьки для вирішення питань, що стосується збереження життя чи здоров’я, а токож захисту прав чи інтересів дитини.
Для вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини учні або батьки можуть звертатися в навчальному закладі до практичного психолога Гурелі Тетяни Василівни за телефоном (096)4096443або соціального педагога Прапро Світлани Петрівни за телефоном (096)8447529
На Національній дитячій “гарячій” лінії консультують компетентні з дитячих питань психологи, юристи, соціальні працівники та соціальні педагоги.
Коло питань, з яких надаються консультації, досить широке і було сформовано на основі отримуваних запитів від абонентів. Основні теми, з яких консультують на Національній дитячій «гарячій” лінії – насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення, психологічні проблеми, негаразди у стосунках з дорослими та однолітками, майнові права дітей, питання встановлення опіки, а також булінг і безпека в Інтернеті.
Дитяча «гаряча лінія» працює по будням з 12 до 20 години та в суботу з 12 до 16 годин.
Національна гаряча лінія з питань «Протидія торгівлі людьми», «Протидія насильству в сім’ї», «Захист прав дитини», «Ґендер і правозахист». // http://la-strada.org.ua
- Протидія торгівлі людьми 0 800 500 335 / 116 123
- Протидія насильству в сім’ї 0 800 500 335 / 116 123
- Захист прав дітей 0 800 500 225 / 116 111
- Ґендер і правозахист 0 800 500 335 / 116 123
Соцмережі під час карантину. Як розпізнати фейк?
Читаючи новини в соціальних мережах, пресі, дивлячись телебачення та слухаючи радіо ми пірнаємо в море інформації. Інтернет та соціальні мережі в умовах карантину стали для українців одним із основних джерел отримання інформації про коронавірус. В умовах стресу та паніки ми не завжди усвідомлюємо, що можемо читати та поширювати фейкові публікації про цю хворобу.
Фейкові новини – від англ. fake news — підроблені / шахрайські / фальшиві новини) — підробка чи імітація новин (маніпулятивне спотворення фактів; дезінформація), яку створено з ігноруванням редакційних норм, правил, процесів, прийнятих у ЗМІ та для впливу на свідомість великої кількості людей. Головна мета фейкових повідомлень як інструмента інформаційної війни – це посіяти сумніви й переконати аудиторію в правдивості поданої інформації. Розпізнавати неправдиву інформацію – навичка, яку можна опанувати за допомогою ресурсів з медіаграмотності.
Ось, кілька корисних порад, як розпізнати фейкові новини:
– Звертайте увагу на джерело. Дослідіть сайт з новиною, його місію, контактні дані.
– Перевірте, хто автор. Чи реальна він особа? Чи можна йому довіряти?
– Читайте весь матеріал. Якщо новина викладена надто емоційно та драматично, містить сенсаційний заголовок, це повинно викликати сумнів у її правдивості.
– Перевірте, чи підтверджені джерела. Посилання мають містити заявлену інформацію.
– Перевірте дату публікації. Стара новина може бути нерелевантною поточним подіям.
– Порадьтеся з експертами. Зверніться до одного з надійних джерел із перевірки фактів, необхідно зайти на сайти офіційних установ, де отримаєте інформацію, що стосується їх діяльності.
Запам’ятайте! Не довіряйте щойно прочитаній та неперевіреній сенсаційній інформації, бо дуже легко можете втрапити на фейк, натомість беріть інформацію лише з офіційних джерел. Бережіть своє здоров’я та здоров’я своїх близьких, обов’язково дотримуйтеся не тільки правил особистої гігієни, а й інформаційної.