Гуртки та соціально-психологічна служба ліцею

Соціально-психологічна служба ліцею

У ДНЗ « Корсунь-Шевченківський професійний ліцей» діє соціально- психологічна служба. У складі служби працює: практичний психолог Гуреля Т.В. та соціальний педагог Прапро С.П.

Психологічна служба в навчальному закладі є складовою частиною системи охорони фізичного і психічного здоров′я учнів і діє з метою виявлення та створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості.

Психологічна служба в навчальному закладі забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчального закладу.

Психологічна служба в навчальному закладі керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним законодавством України, Етичним кодексом психолога.

Психологічна служба навчального закладу тісно працює з органами охорони здоров′я, соціального захисту, сім′ї та молоді, ювенальної превенції, а також із громадськими і благодійними організаціями.

Соціальний педагог – це та людина в навчальному закладі, діяльність якого покликана об’єднати зусилля сім’ї, навчального закладу, громадськості, для надання всебічної допомоги та підтримки в розвитку і вихованні дітей. Діяльність соціального педагога передбачає взаємодію з дітьми, у процесі соціалізації яких виникають різного роду проблеми. Спілкування з такими дітьми вимагає особливого такту і професіоналізму. Успіх дитини в навчальному закладі, виховання соціально активної особистості, яка вміє приймати самостійні рішення – запорука успіху людини в житті.

Основні напрямки роботи соціального педагога:
1. Перевірка відвідування занять учнями.
2. Складання соціального паспорта сімей учнів.
3. Профілактичні бесіди з учнями, які знаходяться на посиленому психолого – педагогічному супроводі та їх батьками.
4. Участь в роботі Ради профілактики, адміністративних нарадах, семінари, педради і т.д.
5. Взаємодія з відповідними службами ( ЦСССДМ, ССД, ювенальна превенція).
6.Допомога у розвитку індивідуальних здібностей учнів.
7.Надання соціально – психологічної допомоги та підтримки учням, батькам.
8.Охорона і захист прав неповнолітніх.
9.Вивчення умов життя і розвитку дітей, планування та аналіз результативності соціально – педагогічної роботи.
10.Соціально – правова просвіта викладачів, учнів і їх батьків, профілактика конфліктів, правопорушень.
11.Проведення благодійних акцій, надання матеріальної, соціальної, педагогічної, консультативної допомоги сім’ям.
12.Виявлення і робота з неблагополучними сім’ями.
13. Вирішення проблем сирітства та опікунства.
14.Організація відпочинку та оздоровлення дітей пільгових категорій у канікулярний період.

Соціальний педагог працює з різними категоріями:
• Малозабезпечені, багатодітні сім’ї;
• Сім’ї, які знаходяться в складних життєвих обставинах;
• Учні, які знаходяться на посиленому психолого – педагогічному супроводі
• Діти – сироти та діти, які позбавлені батьківського піклування
• Діти — інваліди
• Діти, батьки яких працюють за кордоном (або іншому регіоні країни)
• Діти, що мають проблеми в навчанні, труднощі в спілкуванні, адаптації
• Талановиті та обдаровані

Основними видами діяльності практичного психолога є:

  • психолого-педагогічна діагностика, виявлення причин, що ускладнюють розвиток та навчання учнів;
  • корекція та усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку та поведінці, схильностей до залежностей та правопорушень, формування соціально- корисної життєвої перспективи;
  • індивідуальні та групові консультації з учнями, педагогічним колективом, батьками;
  • профілактика та попередження конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі.

Інформація до кого із керівників або педагогічних працівників навчального закладу можуть звертатися учні/батьки для вирішення питань, що стосується збереження життя чи здоров’я, а токож захисту прав чи інтересів дитини.

Для вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини учні або батьки можуть звертатися в  навчальному  закладі до  практичного  психолога  Гурелі Тетяни Василівни  за  телефоном (096)4096443або  соціального  педагога  Прапро Світлани Петрівни за телефоном (096)8447529

На Національній дитячій “гарячій” лінії консультують компетентні з дитячих питань психологи, юристи, соціальні працівники та соціальні педагоги.
Коло питань, з яких надаються консультації, досить широке і було сформовано на основі отримуваних запитів від абонентів.    Основні теми, з яких консультують на Національній дитячій «гарячій” лінії – насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення, психологічні проблеми, негаразди у стосунках з дорослими та однолітками, майнові права дітей, питання встановлення опіки, а також булінг і безпека в Інтернеті.
Дитяча «гаряча лінія» працює по будням  з 12 до 20 години та в суботу з 12 до 16 годин.

Національна гаряча лінія з питань «Протидія торгівлі людьми», «Протидія насильству в сім’ї», «Захист прав дитини», «Ґендер і правозахист». // http://la-strada.org.ua

  • Протидія торгівлі людьми     0 800 500 335 / 116 123
  • Протидія насильству в сім’ї     0 800 500 335 / 116 123
  • Захист прав дітей     0 800 500 225 / 116 111
  • Ґендер і правозахист     0 800 500 335 / 116 123

Соцмережі  під час карантину. Як розпізнати фейк?

Читаючи новини в соціальних мережах, пресі, дивлячись телебачення та слухаючи радіо ми пірнаємо в море інформації. Інтернет та соціальні мережі в умовах карантину стали для українців одним із основних джерел отримання інформації про коронавірус. В умовах стресу та паніки ми не завжди усвідомлюємо, що можемо читати та поширювати фейкові публікації про цю хворобу.

Фейкові новини – від англ. fake news — підроблені / шахрайські / фальшиві новини) — підробка чи імітація новин (маніпулятивне спотворення фактів; дезінформація), яку створено з ігноруванням редакційних норм, правил, процесів, прийнятих у ЗМІ та для впливу на свідомість великої кількості людей.  Головна мета фейкових повідомлень як інструмента інформаційної війни – це посіяти сумніви й переконати аудиторію в правдивості поданої інформації. Розпізнавати неправдиву інформацію – навичка, яку можна опанувати за допомогою ресурсів з медіаграмотності. 

         Ось, кілька корисних порад, як розпізнати фейкові новини:

–  Звертайте увагу на джерело. Дослідіть сайт з новиною, його місію, контактні дані.

– Перевірте, хто автор. Чи реальна він особа? Чи можна йому довіряти?

– Читайте весь матеріал.  Якщо новина викладена надто емоційно та драматично, містить сенсаційний заголовок, це повинно викликати сумнів у її правдивості.

– Перевірте, чи підтверджені джерела. Посилання мають містити заявлену інформацію.

 – Перевірте дату публікації. Стара новина може бути нерелевантною поточним подіям.

– Порадьтеся з експертами. Зверніться до одного з надійних джерел із перевірки фактів, необхідно зайти на сайти офіційних установ, де отримаєте інформацію, що  стосується їх діяльності.

Запам’ятайте! Не довіряйте щойно прочитаній та неперевіреній сенсаційній інформації, бо дуже легко можете втрапити на фейк, натомість беріть інформацію лише з офіційних джерел. Бережіть своє здоров’я та здоров’я своїх близьких, обов’язково дотримуйтеся не тільки правил особистої гігієни, а й інформаційної.

текст-текст

про